Nieuws over mijn vergunning - Reisverslag uit Maloyaroslavets, Rusland van Wim - WaarBenJij.nu Nieuws over mijn vergunning - Reisverslag uit Maloyaroslavets, Rusland van Wim - WaarBenJij.nu

Nieuws over mijn vergunning

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

17 September 2018 | Rusland, Maloyaroslavets

De afgelopen week ontving ik goed nieuws! In februari heb ik bij de "IND" in Sint-Peterburg een tijdelijke verblijfsvergunning aangevraagd en nu kreeg ik bericht dat deze beoordeeld is. Ik moet er persoonlijk heen om te horen wat de beslissing is en, als deze positief is, de stempel in mijn paspoort te laten zetten. Dit klinkt makkelijk, maar iets regelen bij de IND kan een bureaucratisch gedoe zijn. Op internet lees ik dat men die stempel vaak direct je je paspoort zet, maar dat het ook voorkomt dat het weken duurt. We zullen het wel zien. Over één of twee weken zal ik naar Sint-Petersburg gaan.

De afgelopen week was voor mij vrij rustig. Ik mag nog niet werken, dus ik doe dingen in het huis, boodschappen, ga wandelen of lezen. Afgelopen zaterdag zijn Anna en naar Medin (Mедынь) gegaan, een klein stadje hier 30 kilometer vandaan. Het is beroemd om niets, maar ik vind het altijd leuk om in dat soort stadjes rond te kijken (zoals Sigulda of Kolin, voor de ingewijden). Op de terugweg gingen we nog even langs Kudinovo, het dorp waar Anna werkt, omdat daar dorpsfeest was. Het was vooral leuk om te zien hoe kinderen uit Anna's mentorklas haar enthousiast begroetten en kwamen knuffelen. Volgens mij vinden ze haar wel aardig ;)

Ik zal wat toeristische foto's uit Medin en van het dorpsfeest toevoegen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wim

Actief sinds 09 Aug. 2018
Verslag gelezen: 808
Totaal aantal bezoekers 9153

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2018 - 31 December 2020

Rusland

Landen bezocht: