Ons appartement - Reisverslag uit Maloyaroslavets, Rusland van Wim - WaarBenJij.nu Ons appartement - Reisverslag uit Maloyaroslavets, Rusland van Wim - WaarBenJij.nu

Ons appartement

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

31 Augustus 2018 | Rusland, Maloyaroslavets

Anna gaat werken op de middelbare school in Koedinovo. Hier was geen geschikte woonruimte beschikbaar voor verhuur, dus zochten we in het grotere stadje Maloyaroslavets. Dit ligt op ongeveer 20 minuten rijden van Koedinovo.

Je vindt appartementen en huizen gewoon via een website zoals Funda. Na wat bellen, kon Anna een appartement bezichtigen. We hadden geluk, het appartement zag er goed uit en was direct beschikbaar. Nadat het papierwerk was geregeld, trok Anna er twee dagen later al in.

Ons appartement is ongeveer 75 vierkante meter groot en is 10 jaar geleden gebouwd. Het ligt in het centrum van het stadje; de bushalte, supermarkten en allerlei winkels liggen op 2 minuten lopen. Toch wonen we in een rustige straat, twee straten achter de hoofdstraat. Naast de locatie vind ik het mooi dat onze plafonds meer dan 3 meter hoog zijn en dat we twee loggia's (dichte balkons) hebben. Vanuit de loggia kun je een klooster dichtbij zien, wat huisjes en bos en op een heuvel 10 kilometer verderop kun je de volgende stad zien liggen (Obninsk).

De komende tijd zullen we het appartement nog een beetje aankleden en een paar extra meubels kopen. Op langere termijn zouden we graag in een huis met tuin wonen, waar dat ook moge staan, maar voor nu zijn we tevreden.

Voor de indruk heb ik een aantal foto's toegevoegd. Je ziet een foto van de slaapkamer, 2 van de woonkamer, 1 van de keuken, 1 van de hal, het uitzicht vanuit een loggia (waaronder op het klooster), 1 van ons gebouw en tenslotte 1 van onze straat.

Morgen zal ik getuige zijn van een typisch Russische traditie en daar de volgende keer iets over vertellen en van laten zien!

• 03 September 2018 - 06:51

Lume:

Beste Win en Anna

Dat appartement lijkt wel erge netjes hoor veel plezier daar en we horen graag verder weer van jouw.